Menu
EUR
24 NIEUWE week deals met kortingen tot 70% Nu bekijken.
Harken op Katlov in Tsjechië met Mark Balk & Justin de Haan

Door: Justin de Haan & Mark Balk Reacties: 2

Ergens in september 2019, onder het genot van een warm kopje koffie, waren we mooie wateren aan het zoeken om te gaan bevissen. Na een flinke zoektocht, zijn we uitgekomen bij het meer 'Katlov', een water wat we eerder ook al bevist hebben, in Tsjechië. Vorige keer hadden we meerdere soorten boilies bij ons, en hadden we de Bitter Sweet Haze van Solution Boilies mee als joker, op aanrader van Maarten. Gek genoeg, vingen we met die paar kilo boilies 80% van onze vissen... Het was dus duidelijk, deze nieuwe sessie zouden we zeker weer kiezen voor Solution Boilies

Het aas wat we deze sessie bij ons hadden:
- 20KG Bitter Sweet Haze boilies (Solution Boilies)
- 20KG Honey Citrus boilies (Solution Boilies)
- 5KG Strawberry Crush (Nash)
- En een ander merk als joker.

Maanden later, sloten de grenzen en leek onze hele vis vakantie in duigen te vallen... Gelukkig openden de grenzen vlak voordat we weg wouden. We hebben alles op alles gezet, we zijn maandag 22-06-2020 om 01:30 vertrokken. 900KM rijden om vervolgens rond half 2 aan te komen op onze bestemming... Lake Katlov!

Bij aankomst zagen we hoe mooie het domein is, waar wij stonden popelen om onze hengels erin te gooien. Zogezegd zo gedaan, we zijn zo snel mogelijk de spullen gaan inladen in onze boot die je van Katlov beschikbaar krijgt om mee te mogen vissen. Eenmaal aangekomen op de stek hebben we gelijk de hengels klaar gemaakt en zijn we beginnen te vissen. Na drie uur gevist te hebben kreeg Mark zijn eerste run. Dit leverde een prachtige schubkarper van 33 pond op. Ook de tweede run kwam snel, deze was voor
Justin een prachtige schubkarper van 34 pond. Justin ging heen met de intentie om een
prachtige 20 kg vis te vangen en ja hoor ook de 3 de hengel liep af en dit was gelijk een 20kg
vis. Wat een waanzinnig begin van deze sessie dit hadden wij beiden niet durven dromen
hieronder een afbeelding van de prachtige 20kg schubkarper. Wij hadden voor de vakantie de boilies van de Karpercentrale gehaald zowel de Bitter Sweet Haze en hun nieuwe boilie De Honey Citrus (Solution boilies). Het geloof zat er bij ons gelijk goed in toen we zo goed begonnen te vangen op de eerste dag.

Justin de Haan met een 20KG schubkarper van Lake Katlov in Tsjechië

Dag nummer 2 was aangebroken rond 11:30 liep de eerste hengel weer af, gelijk weer een
37 ponds karper. Deze middag waren de karpers wat rustig en konden we geen aanbeet
forceren. Tot het avond werd toen ging het helemaal los we wisten maar liefst 5 vissen te
vangen de kleinste vis was 24 pond en de dikste vis was 36 pond. Het was inmiddels 00:00

dus maar gauw gaan slapen want wie weet zet dit de volgende dag wel door. Het duurde
niet lang 41 minuten later liep Mark zijn hengel af en was goed in gevecht met een karper,
wat voor karper zou dit zijn. Eenmaal geschept zagen wij het al dit is de grootste karper tot
nu toe, wat een monster gauw naar de onthaakmat en wegen en ja hoor maar liefst 26kg
wat een ongelofelijke dikke schubkarper. Dan kan je vakantie al niet meer stuk als je zo’n
goeie vis vangt. Deze nacht kwamen wij niet aan onze nachtrust toe we hebben s’nachts nog
4 karpers gevangen. Precies 12 uur na de dikke 26 kg vis was het weer raak bij Mark hij ving
een karper van 25kg echt ongelofelijk. Hieronder de foto’s van de twee prachtige vissen.
Tweemaal gevangen op de Bitter Sweet Haze (Solution boilies).

Deze dag verder nog 4 vissen gevangen tussen de 26 en 32 pond.
Dag 4 was aangebroken toch met weer hoge verwachtingen door de eerste drie dagen. Ook
deze dag begon bijzonder om 04:00 uur een dubbele run bij Justin hij pakte een 34 ponds
karper deze hebben we niet op de foto kunnen krijgen helaas maar niet getreurd de tweede
vis was weer een 26kg vis. Ook voor Justin kwam nu de droom uit wat een pr om op je naam
te zetten. Hieronder de 26 kg vis gevangen op de Honey Citrus (Solution boilies)

Verder verliep de dag weer als een trein we hebben nog 5 vissen gevangen waarvan de
dikste 48 pond was voor Mark.

Dag 5 was aangebroken de dagen werden lichten deels wel wat zwaarder door weinig slaap
maar daar stel je, je op in en heb je er heel graag voor over.
Deze dag was er weer een record bij gekomen voor ons, we vingen deze dag maar liefst 13
karpers met weer een mooie karper van 50 pond voor Justin. Dit was inmiddels de 4 de 50er
van onze sessie echt ongelofelijk. Ook Mark had nog weer een goede vis van 43 pond.
Hieronder weer twee afbeeldingen van de vissen bovenste op de foto Justin (50 pond) onderste
Mark (43 pond)

Dag 6 was een drukke dag we hielden onze stek goed bij met onze solution boilies en dit bleef goed werken. We krijgen het steeds drukker en de boilies werden steeds minder we hadden 40 kg bij ons en we hadden niet veel meer over door de zoveel gevangen vissen. Deze dag hebben we 17 karpers gevangen. Heel veel verschillende formaten de grootste vis was voor Justin (40 pond weer op de honey citrus) en mark had de kleinste karper tot nu toe en dat was een 18 ponds schubkarper. Ook zulke vissen zijn prachtig om te vangen want ze zijn ontzettend sterk en duurt lang om binnen te hengelen. Dag 7 was een lastige dag om karpers te forceren we hadden een feestje gehad op loopafstand en hierdoor de stek even losgelaten. Maar ook deze dag scherp blijven en goed blijven voeren om toch nog een goeie vis te verzilveren de teller stond ondertussen op 57 karpers dus je wilt dan toch graag de 60 halen en het liefst met een goede afsluiter. Aan het einde van de middag begon het weer en vingen we precies 3 vissen met als laatste vis een 26kg vis dit was de 60 ste vis en de 5 de karper boven de 25kg wat een afsluiter van onze prachtige sessie/ vakantie, een week om nooit meer te vergeten. We hebben boven verwachting gepresteerd, zelfs de mensen van Katlov vonden het ongelofelijk wat wij gepresteerd hadden (nobody hasn’t session, like you on katlov yet). Hier nog de laatste foto van de afsluiter van de sessie 26kg (Justin) (Honey Citrus).

In totaal hebben we 57 vissen weten te vangen op solution boilies (Bitter Sweet Haze & Honey Citrus), 2 op de nash strawberry cursh en eentje op het joker merk.

Wil je de rest van de foto's ook zien? Check de foto dump.